Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| | #1 (permalink) |
| Progressing member Join Date: Jul 2008 Location: stokke
|
Vi har flyttet fisken inn i et stort kar, da vi skal utvide dammen ute. Jeg la plantene som hadde vært i dammen i en egen bøtte. flyttet i dag noen av flyteplantene over i karet der fisken går pga plassmangel i bøtta. Da så jeg plutselig MASSE små fisk svømme rundt!!!! Det har levd i denne bøtta et over en uke nå.... Så i hu og hast setter jeg nå opp enda et akvariet som jeg kan putte de i. De er såppass små at de vil bli spist i de andre akvariene jeg allerede har oppe. Men hva burde jeg gjøre for at disse skal få opptimal oppvekst? og at de skal klare overgangen fra ekkelt vann i bøtta til godt vann i akvarie? Har sett at mange skriver at artemia er best og fore med. Får jeg det i en vanlig dyreforetning? Regner med det er gullfisk babyer siden jeg ikke har så mange store koi. (fra 13-30cm) de fleste er vel rundt 15 cm tror jeg. |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
| |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderator ![]() |
Er du sikker på at det "baby-foret" har akkruat samme innhold som "voksen-for" ??? Kan jo være at det inneholder noen stoffer som yngel trenger som ikke finnes i "voksen-foret" selv om det ser likt ut utenpå.
__________________ Mitt damprosjekt |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Progressing member Join Date: Jul 2008 Location: stokke
|
har de tre boksene jeg også, bruker det på gyppi babyene mine og har brukt det på gullfiskene til nå. kjøpte artemia egg i helga og skal prøve å lage klekkemaskin i dag![]() dette som er frossent (oksehjerte,mygglarver osv) er det noe bra ekstra for? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
hei igjen Helene. Artemia egg har jeg selv kjøpt hos Villmark foretningen i Larvik. Det er jo ikke så langt unna der du bor. Har selv brukt nyklekt artemia til oppforing av Discuss yngel. Hvis ynglene er rundt 5 til 10mm så kan du nok bruke finknust yngel for karpefisker. Har selv gjort dette med Koi yngel. Hilsen Green Dammene |
| | |
![]() |
| Tags |
| baby, fisk |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |