Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| | #6 (permalink) |
| Hovedmoderator ![]() |
Vel i utg.pkt hvis du ikke ser noe bevegelse på gjellene eller på kroppen, så kan de nok være døde. For å få til en analyse på dette så kan det være greit at du svarer på følgende: - Hvor ofte skifter du vann på karet ditt? - Hvor lenge siden er det du hadde det siste vannbytte?
__________________ Carpman |
| |
| | #7 (permalink) |
| Member Join Date: Jan 2007
|
Jeg har ikke skiftet vann ennå har bare hatt akvarie i en og en halv uke.. Skal skifte vannet på onsdag jeg skifter hver andre uke
__________________ Markus Last edited by Carpman; 08.01.2007 at 18:38. Reason: Korter litt ned på tråden |
| |
| | #8 (permalink) |
| Hovedmoderator ![]() |
Ooops! Der har du problemet ditt. Du har et nyoppstartet 54L akvarium med 10 fisker og 6 av dem forurenser ganske mye. Dette er "No, no" i akvarie verden. Filtret ditt klarer ikke denne belastningen så tidlig. Det du må gjøre med en gang er å skifte ca 25L med vann. Pass på at det nye vannet har mest mulig lik temperatur som i akvariet. Deretter ville jeg springe til butikken å få kjøpt meg et testsett for Nitritt. Test vannet ditt da jeg tror du kan ha fått Nitritt opphoping i akvariet. En annen ting som kan hjelpe er en bakteriestarter. Dette får du også kjøpt i en akvariebutikk. Det finnes et produkt fra Tetra som kan hjelpe til med å få bakteriekulturen i gang i filteret ditt.
| |
| | #10 (permalink) |
| Hovedmoderator ![]() |
Og du, det er ikke uvanlig at dette skjer hvis man ikke har hatt akvarium før. Mange av oss som har holdt på en stund har nok opplevd noe lignende i starten. La ikke dette bli en nedtur da det bestandig er litt opp og nedturer i denne hobbyen
| |
![]() |
| Tags |
| fort, hjelp |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |