Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.

Old 25.01.2010, 18:16   #1 (permalink)
Junior Member

Default Mørk flekk på slørhale...?

Jeg takker og bukker pent for all input og info jeg fikk på den første tråden min her, om slapp slørhale med pusteproblemer. Nå har det seg sånn at den gjenlevende fisken min ser ut til å trives. Han svømmer rundt og strutter friskt med finnene sine
Men så oppdaget jeg nå en flekk på ham, som jeg ikke kan huske å ha sett før. Den er rund og mørk (mørkegrå? lilla? brun?) og er et par cm under øyet hans. Har hørt noe om at det er medisin å få til disse små. Hva koster sånt, sånn ca?
Ellers ser jeg at det er litt algevekst på småsteinene i bunnen og en del på plantene. Har skylt meg grundig på hendene og gnidd vekk det lille som har vært av alger på glasset, samt tatt ut plantene og renset dem forsiktig i rennende vann... Men kan disse algene være skyld i den nyoppdagede flekken?
Slørhalen is offline   Reply With Quote
Old 26.01.2010, 06:58   #2 (permalink)
Senior Member

carl1978's Avatar

when asking about issues with fish, it is always best to add a photo so people can see what you are talking about and have a better chance to diagnose the problem.

i would doubt algae to be a problem.

Carl
carl1978 is offline   Reply With Quote
Old 26.01.2010, 12:22   #3 (permalink)
Junior Member

Okey. I am a bit helpless when it comes to advanced computer stuff, such as taking pictures and transfering them But thanks for the input. I'll keep a close eye on him, and take it from there... Luckily, the man at the store where I bought the fish, seemed to have a lot of knowledge on the subject. (I have heard that that is not always the case...) So if this develops any further, I can always ask him...
Slørhalen is offline   Reply With Quote
Old 26.01.2010, 13:16   #4 (permalink)
Senior Member

carl1978's Avatar

Hi,

just have a go at the picture.

it may seem like a big task if you aren't too good with computers, but you will find it to be a lot easier than you think. give it a try, you wont break your computer.

hopefully your man in the shop is ok, but better off getting as much info from as many sources as possible.

i'm sure with a picture you will get some answers from others on here.

carl
carl1978 is offline   Reply With Quote
Old 26.01.2010, 18:32   #5 (permalink)
Hovedmoderator

Taho's Avatar

Hei igjen

Det er nok ikke alger som er problemet. Det er mulig det er "arr" etter at fisken har vært brent av amoniakk e.l. Så lenge den ser frisk og fin ut, tror jeg ikke det er grunn til bekymring
Taho is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
flekk, mørk, , slørhale

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules