Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| | #11 (permalink) |
| Hovedmoderator ![]() |
Sand er kjempeflott for både gullfisk og koi. Dette er det nærmeste du kommer til hva viltformene bl.a. har i sine biotoper (det helt identiske vil være mudder, men det vil man jo selvfølgelig ikke ha i karene). Det eneste er at de virvler opp ganske mye når de får dilla ![]() Tror ikke de to karpefamiliene lar seg krysse. Har i alle fall ikke hørt noe lignende før. Men en ung og viril Barbe lar seg vel kanskje lett friste til å prøve seg ![]() Gullfisk krysser seg meget lett med andre Carassius arter, og dette skjer også med Cyprinus (da oftest carpio, eller med andre ord koi).
__________________ Carpman |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Hovedmoderator ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Hehe! ja, det er en fryd å se på at fiskene koser seg med sanda! Det er riktignok sant at de virvler opp mye Har hatt noen skjell nedi der siden ph og gh er lavt kranene her, men de er omtrent begravet alerede |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Hovedmoderator Koi.no ![]() |
Gullfisk og koi blander gener. De kalles for "butterfly" pga. de kan få ganske lange finner. Disse varianter er veldig populære i USA hvor de får være med på konkurranser. Har en langfinn som vi kaller for "Samurai".
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #15 (permalink) |
| Hovedmoderator ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Chasys : NYDELIG fisk! ![]() Nå har jeg vært borte på ferie, og har i etterkant oppdatert den litt slunkne fiskebeholdningen i 550 litern. Det består nå av 7 gullfisk :2 hvit/orange med lange finner, 2 sorte, 2 spraglete (hvit gull sort og rød) 1 valig naturlig gullfisk som jeg reddet fra dyrebutikken da de skulle kaste den (den har bare 1 øye) 5 sverddragere (tannkarper) 10 skjørtetetra (karpelaks) 1 ubestemt bunnfisk 15 eplesnegler (gul, lilla, blå, brune, rosa og hvite) Hadde en gullbarbe sammen med disse, men den måtte flytte til et 60 l hjem da jeg oppdaget at den "hiket" med den de sorte gullfiskene fram og tilbake i akvariet, med kjeften godt fast i halen ![]() Har ikke planer om flere fisk foreløpig. (om jeg ikke kommer over noe jeg bare MÅ ha ) Vannverdier er perfekte enda, så det ser ut som om alt går bare fint her nå. |
| | |
![]() |
| Tags |
| akvarie, av, gammelt, igangsetting, nytt |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |